Mexico 2001                   Welcome                         First Page                   Shedule

Welcome

Hlavní stránka

Den po dni  (jedn. verze)

Lístky, vstupenky, letenky

 

Drobnosti

 

 

Hlášky

Rady pro přežití

 

Silnice: jak kde, kolem měst celkem udržované, ale jinak to nestojí za nic. Po městech se jezdí dost anarchisticky, ale nehod je zde kupodivu méně, než by se čekalo. Jestli se dostanete k řízení po Mexiko City - tak nedoporučuji. Jednak se nevyznáte kam a jak a pak to chce trochu lepší odhad než po Praze. Věřte mi, já vím o čem mluvím.


Dálnice: jsou dobré, my jsme jeli pouze po transyucatánské, která je děsivě dlouhá a pro nás nezvyklá neboť je vždy tak 20 km rovně pak zatáčka zas několik km rovně. Jak je rovná v přímém směru tak o to si to vynahrazuje vlněním. Není zpevněná takže kopíruje terén - pozor na nájezdy na mosty, jsou obvykle výše než silnice takže ve vyšších rychlostech hrozí docela slušný skok. Občas se vyskytuje i nějaká ta díra a výmol. Jsou placené a to podle vzdálenosti jakou po ní ujedete. Většinou existují i neplacené alternativy v podobě jakýchsi silnic prvních tříd, ale jenom někde a ani se nevyplatí po nich jezdit - delší, méně bezpečné.

Topez: důležité zařízení, shodli jsme se že pro Mexiko nejsou typické pyramidy, sopky nebo tequila, ale topezy. Jsou to příčné prahy, ale asi tak 30 cm vysoké půl metru široké, velikost záleží na provedení. Někdy jsou značené Image190.jpg (192925 bytes) - toť ona značka, ale většinou přicházejí bez varování. Pravidelně jsou v malých vesnicích, tam kde přechází více lidí, nebo tam kde je třeba zmírnit rychlost.

Náš zaplacený benzín a ujeté kilometry Image5.jpg (795824 bytes) (zleva: datum, částka, místo, stav tachometru, čas).

Zaplacené poplaty z Mexico City až do Cancúnu:Image4.jpg (205907 bytes) (zleva: cesta tam - místo, poplatek, cesta zpátky - místo, poplatek, dole celkem a na osobu - jelo nás pět).

Welcome

Hlavní stránka

Den po dni (jedn. verze)

Lístky, vstupenky a letenky

 

Drobnosti

 

 

Hlášky

Rady pro přežití